Dorpencompetitie

Dit seizoen doet BBC Hoogskoor met drie jeugdteams mee aan de dorpencompetitie die samen met andere badmintonclubs uit de regio georganiseerd wordt. Boxmeer 1 en Boxmeer 2 komen uit in poule C en Boxmeer 3 in poule D. Hieronder zullen de uitslagen worden bijgehouden.

Boxmeer 1
20-03-2024 Boxmeer 3 - Cuijk 2 2 - 18
27-03-2024 Boxmeer 3 - Cuijk 3 4 - 16

Pubquiz BBC Hoogskoor

Leuk dat je meedoet aan de pubquiz van BBC Hoogskoor! De quiz bestaat uit 15 vragen en een bonusvraag. Er zijn zowel open vragen als meerkeuzevragen. Zorg dat je de bekende pen en papier alvast bij de hand hebt, want voor elke vraag heb je maar een beperkte bedenktijd! En... niet stiekem valsspelen door de video op pauze te zetten. Heel veel succes!

Toernooi “Oud geleerd - Jong gedaan”

Op woensdag 16 mei 2018 hebben Ruud (trainer 55+) en Theo (bestuurslid jeugdzaken) een onderling toernooitje georganiseerd. De gedachte hierachter is dat je een leuke en goede mix krijgt van spelers uit diverse leeftijdsgroepen en van verschillende niveaus, zowel spelend met als tegen elkaar. Dat is dan meteen ook de charme van een dergelijk toernooi.

Door het trekken van een speelkaart, moest je naar de betreffende baan en daar een koppel vormen. Leuk om op zo’n manier eens met andere badmintonners kennis te maken. Deze manier van koppels maken, werkte bij mij, Jim Bousché, soms op de lachspieren, omdat ik qua verschil van lengte soms 'Watt en Halfwatt' zag staan.

Het was voor iedereen natuurlijk in het begin wel even wennen aan elkaar. Hier en daar werd de tactiek besproken, maar er werd ook flink gelachen en wat al niet meer. Alhoewel, gemopper heb ik ook af en toe gehoord, omdat de shuttle weer op een andere plaats terecht kwam dan waar hij bedoeld was. De spanning, soms bijna bloedstollend, was geregeld van de gezichten af te lezen, omdat men wilde winnen. Met name de jeugd wilde zeker niet onderdoen. Hoewel het fanatisme zo hier en daar om de hoek kwam kijken, was het toch vooral het spelplezier dat de boventoon voerde.

Al met al een zeer geslaagd toernooitje, zeker voor herhaling vatbaar. Ruud en Theo bedankt voor de organisatie namens alle deelnemers! Het was een gezellige, sportieve avond.

mei 2018

image

Een mooi voorbeeld van een mix tussen jong en oud: Bram dekte het achterveld af, Mariet het voorveld.

image

Margriet laat even de winnende opslag zien. Saphira bekijkt het glimlachend en vol vertrouwen.

Eindtoernooi dorpencompetitie

Op 15 april 2018 hebben we zoals ieder jaar de dorpencompetitie afgesloten met het eindtoernooi in Mill. Alle jeugdleden die in de dorpencompetitie meegespeeld hebben, deden als koppel mee aan dit toernooi.

Drie koppels hebben zo goed gespeeld dat ze een beker wonnen. Sophie en Saphira werden tweede in de D-poule, Nouria en Juliette werden tweede in de C-poule en Roos en Timo werden eerste in de C-poule. Het B-team van Boxmeer heeft de dorpencompetitie gewonnen, dus zij mochten naar voren om de wisselbeker in ontvangst te nemen. In het fotoalbum zijn de foto's van deze dag te vinden.

april 2018

Kennismakingscursus Sjors Sportief

Zit jij in groep 5, 6, 7 of 8 van de basisschool en heb jij altijd al eens willen leren badmintonnen? Lees dan snel verder, want dan is de cursus badmintonnen met Sjors Sportief iets voor jou!

Na succesvolle cursussen de afgelopen jaren, doen we ook dit jaar weer mee met Sjors Sportief. Dat is een organisatie waarbij je je kunt inschrijven voor gratis kennismakingscursussen van verschillende clubs uit de regio, zo ook van onze badmintonclub.

Badminton is een leuke vlotte sport. Bij onze club spelen ongeveer vijfentwintig jeugdleden. Iedere woensdagavond wordt er training gegeven en we spelen regelmatig wedstrijden. Er worden tussendoor ook spelletjes gespeeld om spelenderwijs badminton te leren. Wij willen jullie badminton graag goed leren spelen!

De kennismakingscursus bestaat uit vier lessen, die gegeven worden op woensdagavond 7, 14, 21 en 28 maart 2017 van 18:30 uur tot 19:30 uur. We sluiten deze trainingen af met een klein toernooi. Super leuk, dus geef je snel op voor de cursus! Dat kun je via de site van Sjors Sportief doen.

januari 2018

Jeugduitje BBC Hoogskoor 2016

Op zaterdag 11 juni vond het jaarlijkse jeugduitje weer plaats. Deze keer zijn we naar Plasmolen geweest, waar we begonnen met anderhalf uur bowlen. Het ging zeker niet slecht, de strikes kwamen regelmatig voorbij.

Na het bowlen zijn we naar de midgetgolfbaan verderop gelopen, waar we eerst friet met een snack hebben gegeten. Daarna hebben we ons nog prima vermaakt op de midgetgolfbaan. De zon scheen volop en de tijd vloog voorbij. Nog een ijsje vanwege het warme weer, en toen zat het uitje er al weer op.

De foto's van deze dag zijn te bekijken op de fotopagina. Hierbij vind je ook een filmpje met enkele beelden van het eten en het midgetgolfen.

Badmintonclinic basisschool de Bolster Sambeek

Op 21 april 2017 hebben Karin en ik, Kevin, bij basisschool de Bolster in Sambeek een badmintonclinic gegeven ter gelegenheid van de Koningsspelen 2017. Naast onze badmintonclub waren ook de volleybalclub, de tennisclub en de judoclub vertegenwoordigd.

De ochtend was verdeeld in vier blokken en in elk blok kwam er een groep van ongeveer vijftien kinderen. Opvallend was dat van de ruim zestig kinderen er niet een op badminton zat. De meesten hadden het wel ooit gespeeld.

We hebben de kinderen eerst geleerd hoe ze het racket vast moeten houden en ze daarna de shuttle even laten hooghouden om wat gevoel te krijgen. Daarna hebben ze samen wat overgespeeld en geprobeerd de shuttle over het net in een mand te slaan, wat nog niet meeviel. Het leukste vonden de kinderen om tegen mij of Karin te spelen, maar ook rond-de-tafel werd gewaardeerd.

Het was een leuke ochtend en wie weet zien we nog eens wat kinderen terug bij de club.

april 2017